Sunday, April 3, 2011

DEBAT NC 2011~edisi khas



ASSALAMUALAIKUM...
Setelah seminggu sibuk dgn aktiviti  Karnival  Sekriteriat Rukun Negara,Karnival Keusahawanan,Debat Naib Caunselor,Kelas Tutorial,presentation n so on..akhirnya lega sdikit kerna bbrpa aktiviti sydah habis..FUHHH!..mmg agk meletihkan...tatpi apa pun,kenangan yg aku x blh lupa adalh Debat NC pd  26 Mac 2011.Debat Nc ini adalah prtandingan Debat NC yang kali kedua aku masuk..mmg best,,w/pown aku xdpt bergandingan dgn team  Debat Nc msa first aku msuk(a.shahril,a.baha,a.lokman) tp itu semua bukan halangan untuk aku msuk debat nc kali nie..dgn gandingan baru azam,dayah...

             Kali nie,aku meraskan usul debat nc agak mencabar,kerana agak sukar untuk kita menilai apa yg sepatutnya kita konsepkan kalau jd kerajaan kew,pembangkang kew n den usul semantik pown,,sukar utk ditafsir apa kehendak maknanya yg sebenar..hu3..
  tapi apa2 pown,Saringan yang pertama dengan usul Earth Hour Tidak Relevan,,team kitaorg kalah dgn SMKBS dgn margin 1.5...Baru start dh kalah..hu3..msa 2,,semangat aku dh mula down...tp aku teruskn jugak..
 Saringan Kedua pulak,bertemu dgn team moriz,zalie,dan din..hemmm..kalah jugakk dgn margin 4.5something..hu3..msa nie lg larr,,aku down..tp demi pusingan kalah mati(pusingan ketiga)melihat teamates aku...aku perlu utk bersemangat..kata azam: walau apa2 pown terjadi utk saringan ketiga nie,,kita harus teruskan dan terima seadanya,,kalau rezeki tidak menyebelahi kita utk masuk suku akhir..msa 2,,aku mmg brsemangat utk buat dgn betul2 w/apa2 pown terjadi..

               Saringan Ketiga 2,,kitaorg menang dgn margin 12 bertemu KZ,,,wajah2 baru..
 
Sememangnya amat tidak menjangka waktu 2,,team aku dpt masuk suku akhirt utk keesokkan harinya,,ALHAMDULLIlLAH sgt..ingatkan rezeki kitaorg mungkin terhenti di saringan ketiga shj..
    Suku akhir pulak kitaorg bertemu sekali lg dengan Sekolah Menengah Bukit Sentosa...hu3..tp kali nie,kitaorg jg kerajaan....aku kira msa debat nc kali nie,,msa suku akhir shj kitaorg jdi kerajaan..msa prlwanan lain,semua jd pembangkang..n this time kitaorg menang dgn  team SMKBS...bwak usul Yang Dikejar Tak Dapat Yang Dikendong Berciciran dgn konsep PRU ke-13...nie lah first time aku bawa usul semantik/perlambangan..smmgnya agak sukar utk mengikat usul ini kepada apa..

                                    perlawanan separuh akhir(kab 2 vs kuo 2)




  akhirnya team kitaorg dpt masuk Separuh akhir,,berlawan dgn team abg Azli(mpp)..wahhh!MPP kottt...merangkap pemenang Debat NC tahun lepas
                                   ~keputusan separuh akhir Kab 2 vs Kuo 2~

....Sememangnya dlm prlwanan dgn team abg Azli,,rezeki tidak menyebelahi team kitaorg(kab2)..tetapi kitaorg terima seadanya..Tahun lepas team aku(a.shahril,a.baha,a.lokman,diriku) dpt masuk separuh akhir tetapi kalah juga..namun msa 2,,,aku tak dpt brlawan msa separuh akhir 2,,koz..xsihat,,abg lokman menggantikn aku..tapi kali nie,,aku amat berpuas hati koz aku dpt brlawan msa separuh akhir...

                          Suasana di tempat berkumpul slpas habis prtandingan


                             kehadiran abg baha,,menaikkan semangat pendebat kab



    Azam seperti biasa akan menjadi pendebat terbaik keseluruhan..first place 2...tahniah azam...
   Begitu byk pengalamn yang dilalui semua pndebat2 kab msa latihan dan juga msa pertandingan..dgn kehadiran abg baha,abag shahril,abg  ramdan,,telah memberikan semangat kepada pendebat kab..thank u,,kerana terus memberi sokongan kpd kitaorg..dan prtandingn kali nie,,azam n dayah tukar posisi,aku pulak,first time buat penggulungan...hmmmm..apa2 pown mmg cubaan/keberanian yg paling baik..
  Buat azam,dayah..mmg best berkerjasama dgn korang...anis nk mntak maaf kalau mgkin msa dlm team,,xdpt nk bantu byk2..tp sekadar yg termampu..n buat Naj,,thank u..u are always help us a lot with ur ideas...Naj yg juga merangkap pengurus n simpanan team aku..


                                        juri2 suku akhir KAB 2 vs SMKBS



Pertandingan Debat Nc akhir



                            team kab 1(miza,maziah,ummul,linda)kt belakang 2~kak rozi

                                        Najmuddin amat

                                    Pengarah Program Debat Nc 2011~Sham

      Sekian
~Terima Kasih Daun Keladi kerana sudi membaca entry arenyss~

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...