Saturday, November 5, 2011

SaLAM PeRaNTauaN

Assalamualaikum dan salam Aidiladha....dan Salam perantauan






Buat pertama kali dalam hidup,(sbg pelajar)aku beraya berseorangan,kesunyian,dan bersama kawan2,jauh dari keluarga yang tersayang...Sangat sayu hati ini,bila mendengar lagu raya,takbir raya bergema,ucapan raya kedengaran di corong radio...Tapi inilah takdir yang sudah ditentukan.Sunnahtullah..setiap apa yg berlaku pasti ada sebab dan hikmahnya...Mungkin aku  xblik beraya dengan famili,terasa agak sedih,perit untuk dilalui,tetapi mungkin ada hikmahnya aku xdpt blik beraya Raya Haji nie,dengan famili....Mana siapa tahu kan!

Disebabkan aku nak sangat pergi Kem Pertahanan Awam kat USIM,,,bermula 9-12 November 2011 aku harus berkorban xblik raya...dgn latihan sblum dan selepas raya,,maka xnak bergegas balik kampung ,dan duduk kt rumah sehari shja n lepas 2,knabalik ke UPSI plak,,maka better,xblik raya...Hakikat ini harus aku terima...Sekadar Raya Haji kan,,,kalaulah Raya Aidilfitri..lg larr sedih,kalau xdpt blik raya ngan famili...Kiranyer aku masih bernasib baik kalau hendak dibandingkan dengan org Sabah n Sarawak,,,yang jauh,,kadang2 xblik Raya Aidilfitri ngan famili mereka..

Seperti mana,rutin di pagi raya ngan famili,,memori itu mengamit dan bermain2 di mata,,,bangun pagi,solat subuh,mandi sunat hari raya,breakfast raya,bersalam-salaman dan bermaaf-maafan dengan famili,solat sunat raya,rumah terbuka kwn2,bauat ketupat,rendang...huhuhuhu



Biarpun xdpt merasa raya seperti di rumah ngan  famili,,tetap aku dpt raya mcm mne beraya di perantauan bersama rakan..pegi solat sunat raya bersama kwn2,pegi rmh terbuka ngan kwn2..Terima Kasih sahabat...Walaupun berada di perantauan di Perak sahaja,dan jarak antara Kedah dgn Perak tak jauh,tapi suasana beraya di perantauan tetap terasa dihati...Salam aidiladha
 buat semua rakan2...



~Terima Kasih Daun Keladi kerana sudi membaca entry arenyss~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...