Wednesday, December 1, 2010

ku tidak mengharapkan kepergianmu

Hari ini bertarikh 02/12/2010...rupa-rupenyer aku sudah meninggalkan hari kelmarin...Kelmarin apa yang berlaku ye?muhasabah sekejap!!!satu perkara yang masih lagi aku lakukan kelmarin begitu seronok.PENAT!!!ckop penat,teramat sgt...bgos kew ayat 2,btol kew bhsa melayu nyer,hurm...biarkn jew lar,,adaku kisah..heee
Kelmarin 1/12/2010,FOYER JMK,first time aku jumpa senior sem 7 debat(usb) yang selama ini aku tidak kenal.Yang kenal pown abg zam jew lar ,walaupun jamuan yg besa-besa jew n sederhana..tapi bg ku.ianya sudah memadai kerna kekadang owg tidak akan pandang apa yang mnjadi realiti sebenarnyer tapi mereka lebih memandang keikhlasan hati kita untuk melakukanyer kpda owg lain.Majlis itu pada mulanyer sememang agk formal,2 untuk permulaannyer jew lar..lepas ucpan sepatah dua kata dari abag azim(ydp kab)yang juga merangkap bekas pengerusi usb yang sekarang nie jawatan 2,dipegang oleh abg shahril,turn abg shahril pula untuk memberi ucapan selaku pngarah program..dan akhirnyer ucapan dari abg  zam,,ucapan yang aku tunggu2..TUNGGU2 gitu...ye lar maklum lar,tok guru debat aku abg zam ngan abg shahril,,,dalam ucapan nyer aku trtarik dengan satu ayat nie,,,aku akui dan menGIYAkan sumer 2...namun yang sbnarnyer hati aku tetap pada usb,sygkan kab,kolej yang tercinta walaupown aku start msok kelab debat dhulu..kerna hal-hal yang tidak mampu aku elakkan
USB + kelab debat=famili
tetapi bukan itu yang aku ingin perkatakan sebenarnya,,,di sebabkan ini mungkin itu adalah kali yang terakhir untuk aku(dak usb sem 1),sebenarner aku dengan segan-silu nak mengucapkan ucapan terima kasih 100x kerana telah memberikan,menSHARINGkan ilmu debat kpda kami dak usb sem 1,trutamanyer masa DEBAT NAIB CAUNSELOR,walaupun perkara pertama yang belajar  dlm debat adalah keyakinan tapi itulah yang susah untuk aku menyakinkan diri aku untuk meringankan bibir,menutur ucapan terima kasih,hanya sekadar TERIMA KASIH,shishi nie(xtaw nk eja)ari kato,thank u..abg zam dengan gigihnyer mengajar kami demi kab,usb, dari 0% sehingga 100%,dari botol yang kosong akhir telah penuh walaupun pada zahirnya tiada kelihatan isinya namun dpt dirasainyer,dinikmatinyer..dan sehinggalah dalam pertandingan sentiasa menolong,membantu,memberi sokongan sedaya upayanyer..Begitu akan terasa kehilangan yang cukup besar buat usb apabila senior-senior debat akn menhenjakkan langkah mereka untuk mengejar cita-cita yang hampir sejengakal jaraknya untuk digapai,dicipta,direalisasikan..tidak dilupakan juga senior-senior sem 7 yang berucap 2,ada jgk menceritakan kepada kami semua mengenai soursweet,honeymadu,bittersalty,diorang semasa dalam usb..begitu rapat,,seperti kata pepatah yang jauh kita rapat-rapatkan,yang rapat,dekat, kita intim kan...MACAM KARAM SIGH WALIA,hahaha..kenangan yang tidak ampu untuk dipadamkan dengan hanya mengambil eraser dan memadamnyer ataupown dengan menggunakan liquidpaper ataupown clorox..tidak  juga mampu  melunturkan semua itu kerna ianya teguh sebagai sebuah kenangan yang terindah buat mereka. kata-kata ucapan motivasi yang cukop bermakna  juga diberikan oleh wahai senior2,tuk guru usb sem 7,,,we all luv u..n kpd tuk guru debat aku yang turut byk mengajar dr first aku msok debat,abg shahril,u are de best,,n others have been teach me too..i alwayz appreciate that..thanks a lot..aku berasa  cukop bahgia berada dalam famili debat(usb+kelab debat)walaupown ada kalanya diri ku,fikiranku ini terasa ingin menjadi pengecut yang lari dari medan perang sebelum tiba medan perang yang sebenarnya(dialam cita-citaku)..namun aku tahu aku tidak mahu terus mnjadi the loser,org lemah yang seperti 
 apabila ditiup angin akan jatuh,dan bila di tempuh nyamuk tidak mampu  untuk bangun.
.pepatah ada juga  mengatakan  bahawa
 dunia tidak akan memandang kamu apabila kamu menjadi seorang yang putus-asa akan tetapi mereka akan memandang kamu apabila kamu sudah berjaya.
kejam kah dunia,masyarakat di dalamnyer,sehingga tidak mampu  lansung menerima kita seadanya diri manusia yg loser,tetapi hanya DIA sahaja yang MAHA PENGASIHANI lebih dari segalanya, menerima kita seadanya ,sebegini rupa,yang tidak sempurna.. maka kerna itu sebolehnya kita harus bangkit dari sejarah semalam....Namun bagiku hari semalam yang telah meninggalkan ku tanpa aku sedarinya,hari ini menggamitku keriangan,namun semua itu tetap akan ku ingati biarpun itu adalah kali yang pertama diadakan jamuan buat senior-senior famili usb,ia adalah yang terbaik..
Sekian,wassalamualaikum


~Terima Kasih Daun Keladi kerana sudi membaca entry arenyss~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...