Wednesday, May 16, 2012

SAHABAT~HATI INI

Assalamualaikum..

Tetiba malam ini..hati ini bergelora..sangattttttt...Ya ALLAH..kenapa hati ini boleh jadi begini..aku pon tak tahu kenapa...bergelora dek terfikir tentang sahabat..sesungguhnya aku terasa sangat2 dgn seorang sahabat..tapi apakan daya untuk aku meluahkan pada dia.mungkin aku perlu berdiam shj..kerna itu jalan terbaik buat hati ini.Terus tersenyum buat mengubati hati ini..dari luarnya sahaja..

Dalam hati ini,hanya ALLAH sahaja yang tahu betapa bergelora hati ini di saat ini...aku tahu mungkin aku bukan seorang sahabat yang baik..tapi aku akan terus mencuba...terima kasih kepada sahabat ku yang pernah menjadikan diri ini sebagai sahabat dia dan pernah hadir dalam hati ini sebagai sahabat aku. Sesungguhnya aku memohon beribu kemaafan andai diri ini pernah menyakiti hati sahabat...(walaupun bukan nk raya lagi)..dan andai diri ini tidak mampu menjadi seorang sahabat yang baik dan sejati..
mintak maaf dari awal..sbb kita tidak tahu bila takdir kita sekejap lagi ke,keesokkannya ke...semua itu tertulis di luh mahfuz..takdir kita...

memetik karya Ustaz Johari Yaman bertajuk Mengenali Rasullah S.A.W,bercerita tentang peribadi dan akhlak rasullah ,sifat memafkan orang lain.betapa mulianya akhlak Rasullah,bagaimana sifat pemaaf  Rasullah.."perkataan yang di highlight"..

Di dalam kitab Taurat ada menyebut "Untuk memelihara kaum yang buta huruf .kamu adalah hamba dan rasul-Ku.Aku namakan kamu sebagai Al-Mutawakkil(orang yang bertawakal).Dia bukannya seorang yang bersikap kasar,berhati keras dan menjerit-jerit di pasar.Dia tidak membalas kejahatan yang dilakukan  terhadapnya  dengan kejahatan tetapi dia memaaf dan meminta ampun untuk pelakunya.Allah  tidak akan mewafatkannya sehinggalah agama benar  yang diperjuangkan tertegak dan orang ramai menyebut, 'La ilaha ila Alla'(Tiada tuhan melainkan Allah) dab sehingga  Allah membuka mata-mata yang buta,telinga yang tuli dan hati yang terkunci"

maka,biarlah betapa berkali2 orang itu menyakiti hati kita dan hati ini sekali pun,maafkan lah...Mungkin kita tidak mampu untuk mengikut cara Rasullah..tetapi  boleh mencubanya...

Dan  selepas ambik air wuduk..terasa ketenangannya...ALHAMDULILLAH...itulah hikmah ambil air wuduk....

titipan lagu sahabat..Moga sama2 kita menjadi sahabat yang sejati dan baik..



~Terima Kasih Daun Keladi kerana sudi membaca entry arenyss~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...