Friday, May 18, 2012

jatuh cinta vs admire vs suke2 je

ASSALAMUALAIKUM...

Antara ketiga2 frasa nie,agak2nye kn..yang mana satu pilihan hati(mcm lagu saloma dalam cite P.Ramlee,yang mana satu pilihan hati,tidak ku tahu...xingat sudah!heeee...)hurmmm..susah kn...

Bila org ckp psl  someone yg kite admire...msti da byk kn sbb basicnye org 2 hensem larh,cantek lar,ayu larh,muka mcm ex-boboi larh,muka mcm ex-gegirl larh...hahahaah...GATAL!larh 2 kn(xda larrr)...sbb ramai org sllu tukar org yg dya admire,kn!..Bila sebut pasal cinta pulak?hah!mcm mne 2....suke plak!lagi larrr ceq tak tau nk habaq lagu mana....cinta itu anugerah ALLAH..diberinya perasan itu..jika DIA xditiup perasan itu dlm hati,maka biarlah kawan lama2(kwn pown jga batas tau) mana sklipun..tetap x akan hadir perasaan itu..
alangkah bagus jika perasaan itu timbul, kita sukakan seseorang itu kerana ALLAH dan agamanya..ada lagi ke org yg mcm 2????dan yang paling penting sukakan orang 2 apabila dya telah menjadi halal bagi kita.susahkn nk jumpa org mcm 2..Harap2 anis mampu ada ketiga2 perasaan ini kerana agamanya dan ALLAH(yang paling utama)
mesti,kn hamba Allah 2,nk yang solehah mcm dya jugak kn yang soleh.di mana dlm meilih seseorang menjadi teman hidup adalah yang pertama,rupa paras,harta,keturunan dan penentu yang paing penting adalah agama..Tak layak rasanya nk digandingkan dgn orang sebegitu...Namun,sekadar mengimpikan, xsalah kn...Maka,apabila kita menginginkan seseorang yang baik budinya,akhlaknya,agamanya,maka perempuan itu pown perlulah sama2 mencuba untuk menjadi baik juga dr segi akhlaknya,pandangannya,mnjaga kehormatannya,dan agamanya...Sebagai persediaan hendaknya, kan!DAN yang paling penting juga adalah hadirkn perasan itu juga kepada Rasullah S.A.W sebagaimana nabi cinta kan ummat-ummatnya yang mengingatinya dan merinduinya.
seperti mana dlm suatu hadis,bercerita bgaimana suatu hati nabi termenung jauh seperti rindukan seseorang.melihatkan keadaan nabi yang begitu lalu,sahabat bertanya,ya Rasullah,kenapa termenung.Nabi menjawab yang aku rindukan  ikhwan aku.....sedangkan sahabat berada di situ.Siapa ikhwan itu?sedangkan kami sahabatmu berada di sini.Ya,kamu adalah sahabat aku,aku sayang kamu,tapi yang aku rindukan ini adalah ikhwan aku.mereka aku tidak pernah berjumpa,mereka cintakan aku,merindui aku,dan sangat menginginkan untuk berjumpa dgn ku.,,Lihat betapa cinta dan rindunya pada ummatnya yang merinduinya..moga2 kita mampu tergolong dalam ummat yang dirindui Rasullah itu.Sgt bertuah...


Sekian
~Terima Kasih Daun Keladi kerana sudi membaca entry arenyss~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...